Kawan Cik Jah

Selasa, 21 Disember 2010

Layari Internet percuma melalui handphone




Rasanya teknik ini dah berbulan tersebar, but still teknik ini boleh digunakan.. Adakah maxis saja nak berikan perkidmatan percuma or ada kebocoran setting?? who know.. So,kepada yang dah tahu guna teknik ini, korang gunakanlah sepuas2nya, dan yang belum tahu meh sini Niza share kat korang..
Seriously, teknik ini dah niza guna sebulan dan cas internet yang diberi adalah rm0.00.. Whoa! Siapa yang tidak suka benda free kan, hehee.. Kalau boleh, semua benda kita nak free. So,kepada yang belum tahu caranya, ikut step di bawah ini..
1. Download dan install Opera Mini 5 ke dalam handphone korang. Korang boleh download terus via handphone melalui address ini: m.opera.com || Dan kalau korang malas nak membazir kredit (sebab phone korang takde WiFi, boleh lah download secara manual di http://www.opera.com/mobile/ kemudian install sendiri ke dalam phone korang.
2. Dah setel download dan install, korang kena ubah setting line phone korang dulu dari Maxis Line ke Maxis Broadband. Benda ni penting sebab ini yang membuatkan korang boleh online secara percuma tak kira di mana-mana sahaja. Follow cara berikut.
* Press * 100 #
* Select 7 for service
* Select 1
* Select 9 for Prepaid Broadband
* Select 4 for Server Switching
* Select 2 to switch to Prepaid Broadband
* Finally, press 1 to Proceed
3. Then korang akan dapat sms berbunyi “your SIM has been changed to the profile of Broadband. APN = bbnet you” dari nombor 28222. So sekarang line korang dah pun ditukarkan kepada Prepaid Broadband.
Bila korang tukar line SIM korang dari line kepada Prepaid Broadband, takde effect pelik yang jadi cumanya korang tak dapat nak receive atau send apa-apa MMS lagi. Tapi kalau korang nak switch back setting asal, follow je balik cara nombor 2 tadi.
So dah pun selesai. Now pergi kat menu application handphone korang untuk run Opera Mini 5 yang korang download & install tadi. Sekarang, korang dah boleh surf ape-ape website pun secara percuma. Tak percaya, try la surf apa-apa website dalam beberapa minit then check balance balik. Berkurang ke tidak balance korang tu? Tak berkurang kan? Nice!
Beberapa mobile web yang popular:
1. Facebook Mobile (m.facebook.com)
2. Facebook Touch (touch.facebook.com)
3. Yahoo Mobile (m.yahoo.com)
4. Youtube Mobile (m.youtube.com)
5. Gmail Mobile (m.gmail.com)
6. Google Mobile (m.google.com)
7. Twitter Mobile (m.twitter.com)
8. Myspace Mobile (m.myspace.com)
9. Ebuddy Mobile (m.ebuddy.com)
10. Zedge Mobile (m.zedge.net)

Sumber :  http://ituniza.com/Blog/archives/layari-internet-percuma-melalui-handphone/

0 komen entry ni:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by YummyLolly.com : PS Brushes by Obsidian Dawn